Vad tycker du är speciellt med Grinnsjötorp? Vad vill du bevara?

GrinnsjötorpJust nu arbetar vi för att bevara Grinnsjötorp med dess rika biologiska mångfald, slåtterängarna och det charmiga torpet som finns tillgängligt för er medlemmar. Bakgrunden är  Sveaskog meddelat att de ska avstycka och sälja Grinnsjötorp i naturreservatet på Hunneberg.

Vi vill gärna veta vilka minnen, berättelser och tankar om Grinnsjötorp du har och varför du tycker att Grinnsjötorp är värt att bevara som det är. Här finns ett formulär du kan skriva in din text i, och bifoga gärna en bild från när du varit i Grinnsjö naturreservat. Vi kommer att publicera berättelser på Vänersborgs kretswebb löpande och på så sätt visa upp varför Grinnsjötorp är viktigt för föreningsmedlemmar och alla andra som besöker Hunneberg. Redan nu finns några Grinnsjöberättelser på webben att ta del av.

Vi ser fram emot din berättelse!

PS. I sommar arrangeras flera utomhus-aktiviteter vid Grinnsjötorp, håll utkik i aktivitetskalendrarna!