OBS! FRAMFLYTTAD! Studiecirkel: besök fem fågeltorn

Uppdatering: På grund av covid-19 har vi beslutat att flytta fram studiecirkeln till slutet av sommaren. Mer information kommer!

Denna cirkel är för den som är intresserad av fåglar, inga förkunskaper behövs, utan vi hjälper varandra! För att studiecirkeln ska kunna genomföras måste det vara minst 3 deltagare varje gång och pågå under minst 3 studietimmar. Vid alla exkursioner samlas vi på Grästorps torg för samåkning klockan 08.00. För den som inte har någon bra handkikare, så finns det en att låna, säg bara till. Vid varje exkursion ser vi till att ta med oss fika!

Anmälan om deltagande till Leif Sjöberg tfn 0705 223494 eller sjoberg.varbacka@gmail.com Om ni inte kan alla gånger, tveka inte, utan anmäl de gånger du kan! Om ni har några frågor, är ni välkomna att höra av er!

4 april besöker vi Nyckelbergstornet Söne mad, Örslösa, Lidköping. Tornet är nyligen uppsatt och ett måste för alla i Lidköpings Fågelklubb

18 april besöker vi Oxhagens våtmark i Larv. Mellan 10 – 13 är det officiell invigning av tornet och det kan väl vara trevligt att närvara!

25 april besöker vi Sandbetet på Frugårdsudde, Vänersnäs. Ett iordningsställt våtmarksområde på den norra sidan av udden.

9 maj besöker vi Djävulsön, Sjöryds egendom. En klassisk fågellokal där Fågelskådningens dag hållit till under 25 år. Under förmiddagen pågår också Fågeltornskampen, en tävling för alla fågeltorn i hela Norden.

30 maj besöker vi Hullsjön, Trollhättan. Där det finns flera torn i området och vi besöker det som är det bästa för tillfället.