Vårt arbetssätt

Vi i kretsen arbetar kontinuerligt med att anordna aktiviteter och att engagera oss i lokala och globala miljöfrågor. Vi bistår kommunen med vårt kunnande, vi inventerar arter i närområdet, och vi gör Grästorpsborna uppmärksamma på hur mycket kemikalier en oekologisk vara besprutas med. Till exempel.

Inför verksamhetsåret 2016 har vi fattat beslutet att kraftigt dra ner på antalet styrelsemöten, detta för att lägga mindre tid på administration och mer tid på att engagera oss lokalt. Som många andra små kretsar lider vi brist på arbetskraft, och vi söker alltjämt personer som vill vara med oss och jobba för en bättre miljö.
Under åren bjuder vi in till medlemsfika, och vi hoppas att ni kommer och pratar en stund med oss! Alla är välkomna; medlemmar, nyfikna, vänner… Kanske har du en fråga som du brinner för och vill engagera dig i? Kanske är du sugen på att arrangera något, eller hänga med på något av våra arrangemang? Eller så vill du bara ta en kopp kaffe och prata en stund?

Det är enkelt och roligt att engagera sig, och du väljer helt själv på vilken nivå du vill göra det. Föreningens verksamhetsriktlinjer är ett väldigt stort paraply, och oavsett om du vill starta en studiecirkel och diskutera insekter eller om du vill ta med ett gäng barn ut och upptäcka skogen så passar aktiviteterna hos oss. Naturskyddsföreningen har material, utbildningar och format som passar det mesta!
Som ett led i kretsens reducerade administrationsarbete, så kommer vi även att sluta skicka ut program. All information om våra aktiviteter, vårt arbete och våra kontaktuppgifter kommer numer att läggas ut här, på vår hemsida och i vår kalender. Vi kommer även att skicka ut mail till medlemmarna, så om du är medlem men inte har registrerat din mailadress, gör gärna det genom att skicka namn och adress till lilly.amanda@hotmail.com, så lägger vi in dig.