Fågelgrupp

I slutet av 2016 beslutade Naturskyddsföreningen Grästorp att starta en fågelgrupp, för särskilt fågelintresserade medlemmar! Det finns givetvis inga kunskapskrav eller liknande, bara ett gemensamt intresse. Leif Sjöberg är sammankallande, och vill man finnas med på maillistan så är det honom man skall maila på sjoberg.varbacka@gmail.com. Då kommer man att få inbjudningar – ibland med kort varsel – till fågelrelaterade aktiviteter.

Under vintern så inventeras ju exempelvis strömstaren i Nossans forsar från Bredöl till Forshall, men beroende på vattenståndet så kan vi inte sätta ett fast datum för den här aktiviteten. Den kommer istället att meddelas via maillistan.